Slavné parní lokomotivy
Na druhé kolorované stříbrné minci České mincovny z cyklu s názvem Slavné lokomotivy se objevuje Big Boy, který je pýchou amerického inženýrství.
Roku 1869 byla ve Spojených státech amerických dokončena první transkontinentální železnice, která spojila východ a západ země. Většina trati z Nebrasky do Utahu, která byla dílem železniční společnosti Union Pacific, vedla rovinatou krajinou. Výjimkou bylo pohoří Wasatch. Pro přepravu těžkého nákladu se zde musely používat dvě lokomotivy v čele vlaku a nezřídka bylo potřeba přidat ještě pomocnou lokomotivu na jeho konec. Tuto komplikovanou a finančně nákladnou situaci vyřešil roku 1941 gigantický stroj, na který neznámý dělník napsal křídou Big Boy. Velký chlapec, jak byla nakonec pojmenována celá řada 4000, se zařadil k největším a nejsilnějším parním lokomotivám všech dob. V náročném terénu se stoupáním 12 promile dokázal táhnout 4000 tun těžký vlak rychlostí 35 kilometrů v hodině. Přes 40 metrů dlouhé americké lokomotivy, které vážily 548 tun, byly v aktivním provozu do roku 1959. Po přechodu na motorovou trakci se jim už nikdo nevyrovnal a musely být nahrazovány až pěti dieselovými stroji.
Reverzní strana mince, která je dílem medailéra Mgr. Petra Horáka, předkládá lokomotivu jedoucí podél svahu s nápisem 4884 WHEEL ARRANGEMENT – tímto uspořádáním kol byl totiž americký stroj unikátní. Realistický vzhled lokomotivy byl vytvořen s pomocí technologie kolorování. Do kouře, který se line z komína, je zakomponován její název BIG BOY. Averzní strana mince, která je společná celému cyklu, pak předkládá železniční koleje a tunel. Protože mince České mincovny vycházejí v zahraniční licenci ostrova Niue, nesou na averzní straně ještě jeho státní znak, nominální hodnotu 1 DOLLAR (NZD) a rok emise 2024.